23.4.08

Jak dorabiać na sieciach społecznych

Zyski popularnej sieci odnoklassniki.ru (rosyjskojęzyczny odpowiednik nasza-klasa.pl) wyniosły w pierwszym kwartale tego roku $3,3 mln. O tym wczoraj poinformował właściciel serwisu Albert Popkow. Na bannerach zarobiono $3 mln., na reklamie kontekstowej - $300 tys.


Na razie jednak siec nie pokrywa wydatków, lecz w 2009 roku właściciele oczekują na czyste zyski. Popkow nie chce zdradzić sumę wydatków na start i obsługiwanie 140 serwerów sieci. Odnoklassniki.ru maja 15 mln. zarejestrowanych użytkowników. Około 5% są fałszywe, jednak codziennie, mówi Popkow, rejestruje się 100 tys. ludzi. Głównie w regionach, w Moskwie nowych rejestracji prawie nie ma.

Sieci społeczne odnoklasniki.ru i Vkontakte.ru stały masowym zjawiskiem w 2007 roku. Teraz to już liderzy w swojej niszy. Wedlug Fiodora Wirina [dyrektor ds. badan Mail.ru], comiesięcznie Odnoklassniki odwiedza 10,3 mln ludzi i każdy spędza średnio 5,5 godzin miesięcznie. Vkontakte ma 9,4 mln. w miesiąc, każdy spędza około 13 godzin.

"Wierze w "Odnoklassniki", - mowi dyrektor generalny Yandex'a Arkadij Woloż [zarobki w 2007r. - $167 mln.]. - Nic trudnego zarobić $25 mln. na 15 mln. użytkowników. Lecz nie ma pewności, ze uda się zarobić na nich więcej".

140 serwerów kosztuje nie mniej niż $1 mln., ocenia Igor Aszmanow [agencja multimedialna "Aszmanow i pratnerzy"], ale wydatki Odnoklassnikow są o wiele większe. Jednak zdaniem Aszmanowa i Odnoklassniki i Vkontakte już teraz mogą przynosić zyski. Vkontakte nie zamieszcza reklam jak Odnoklassniki, ale zarabia na rekrutacji zarejestrowanych użytkowników.



ВЕДОМОСТИ - Доходные «Одноклассники»

Brak komentarzy: